Es tracta d'un procés participatiu i de deliberació amb infants i adolescents per a elaborar les propostes d'inversió a la nostra ciutat. Aquest nou projecte pretén fomentar la creació de propostes informades per a la transformació de la ciutat formulades pels propis infants i adolescents en línia amb el Projecte Educatiu de Cerdanyola del Vallès.
El projecte, presentat a la comunitat educativa el passat el 30 de març per
la regidora d’Educació, Elvi Vila; els Departament d’ Educació i Participació
Ciutadana; i Flip, l’empresa capacitadora de la iniciativa, ha tingut molt bona
acollida, i preveu la implicació de gairebé 2.000 alumnes.
L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès impulsa un procediment innovador
perquè els infants i adolescents decideixin com s’ha d’invertir una partida de
200.000€ destinada a infraestructures
El procés de pressupostos participatius de
Cerdanyola del Vallès ha arrencat amb una participació molt elevada dels centres educatius de primària i
secundària de la ciutat. Després que el passat 30 de març la regidora d’Educació i Participació
Ciutadana de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, Elvi Vila, els tècnics
d’ambdós departaments, i Flip, l’empresa capacitadora del projecte,
presentessin el projecte als directors dels centres, la proposta ha tingut molt
bona acollida i comptarà amb la
implicació de 1.843 alumnes de 15 centres educatius de la ciutat vallesana.
A la iniciativa, s’han inscrit tots els centres educatius de primària
de Cerdanyola del Vallès i la meitat
dels concertats. Pel que fa als centres de secundària, participen un 80% dels instituts públics i un 50% dels
concertats. A partir d’ara, la feina de les escoles consistirà a completar
les propostes sobre els pressupostos participatius que hagin començat a fer els
membres del Consell d’Infants i Adolescents de Catalunya (CIAC) en les sessions
del Plenari i en el treball per comissions.
Els alumnes dels centres
educatius treballaran de forma activa, manipulativa i visual en conceptes com
l’escala del barri i la ciutat, centrant-se en valors com la responsabilitat
col·lectiva i el bé comú. Els infants i
adolescents descobriran vies de participació democràtica, com la votació o el
consens. Les sessions de capacitació en
els centres educatius es duran a terme entre el 19 de maig i el 2 de juny.
Procés de participació ciutadana
L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès ha impulsat un procés de participació innovador i pioner per decidir quines actuacions ha de fer en matèria d’inversions adreçades a béns (infraestructures) per un total de 200.000 € en millores per la ciutat. El procés està adreçat de forma exclusiva als infants i adolescents.
La finalitat del Projecte de
Pressupostos Participatius de Cerdanyola del Vallès, en la línia del Projecte Educatiu de Ciutat, és dotar de veu les
nenes i els nens de la ciutat i fomentar la confiança en la seva capacitat per
influir en la realitat que els envolta avui i com a ciutadans del futur.
Escoles participants en el projecte:
- Col·legi Montserrat. Alumnes de 5è, 6è, 1r i 2n d’ESO.
- Institut Pere Calders. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
- IES Banús. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
- Institut Forat del Vent. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
- Institut Gorgs. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
- Col·legi Públic Carles Buigas. Alumnes de 6è.
- Escola Saltells. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola Collserola. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola Turó de Guiera. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola Sant Martí. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola Xarau. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola Bellaterra. Alumnes de 5è.
- Escola Serraparera. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola les Fontetes. Alumnes de 5è i 6è.
- Escola Municipal La Sínia. Alumnes de 5è i 6è.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada