dijous, 20 d’abril del 2017

El CIAC inicia el procés de participació en els pressupostos municipals.


Es tracta d'un procés participatiu i de deliberació amb infants i adolescents per a elaborar les propostes d'inversió a la nostra ciutat. Aquest nou projecte pretén fomentar la creació de propostes informades per a la transformació de la ciutat formulades pels propis infants i adolescents en línia amb el Projecte Educatiu de Cerdanyola del Vallès.



El projecte, presentat a la comunitat educativa el passat el 30 de març per la regidora d’Educació, Elvi Vila; els Departament d’ Educació i Participació Ciutadana; i Flip, l’empresa capacitadora de la iniciativa, ha tingut molt bona acollida, i preveu la implicació de gairebé 2.000 alumnes.

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès impulsa un procediment innovador perquè els infants i adolescents decideixin com s’ha d’invertir una partida de 200.000€ destinada a infraestructures

El procés de pressupostos participatius de Cerdanyola del Vallès ha arrencat amb una participació molt elevada dels centres educatius de primària i secundària de la ciutat. Després que el passat 30 de març la regidora d’Educació i Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, Elvi Vila, els tècnics d’ambdós departaments, i Flip, l’empresa capacitadora del projecte, presentessin el projecte als directors dels centres, la proposta ha tingut molt bona acollida i comptarà amb la implicació de 1.843 alumnes de 15 centres educatius de la ciutat vallesana.

A la iniciativa, s’han inscrit tots els centres educatius de primària de Cerdanyola del Vallès i la meitat dels concertats. Pel que fa als centres de secundària, participen un 80% dels instituts públics i un 50% dels concertats. A partir d’ara, la feina de les escoles consistirà a completar les propostes sobre els pressupostos participatius que hagin començat a fer els membres del Consell d’Infants i Adolescents de Catalunya (CIAC) en les sessions del Plenari i en el treball per comissions.

Els alumnes dels centres educatius treballaran de forma activa, manipulativa i visual en conceptes com l’escala del barri i la ciutat, centrant-se en valors com la responsabilitat col·lectiva i el bé comú.  Els infants i adolescents descobriran vies de participació democràtica, com la votació o el consens. Les sessions de capacitació en els centres educatius es duran a terme entre el 19 de maig i el 2 de juny.

Procés de participació ciutadana

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès ha impulsat un procés de participació innovador i pioner per decidir quines actuacions ha de fer en matèria d’inversions adreçades a béns (infraestructures) per un total de 200.000 € en millores per la ciutat. El procés està adreçat de forma exclusiva als infants i adolescents.

La finalitat del Projecte de Pressupostos Participatius de Cerdanyola del Vallès, en la línia del Projecte Educatiu de Ciutat, és dotar de veu les nenes i els nens de la ciutat i fomentar la confiança en la seva capacitat per influir en la realitat que els envolta avui i com a ciutadans del futur.

Escoles participants en el projecte:
  • Col·legi Montserrat. Alumnes de 5è, 6è, 1r i 2n d’ESO.
  • Institut Pere Calders. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
  • IES Banús. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
  • Institut Forat del Vent. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
  • Institut Gorgs. Alumnes de 1r i 2n d’ESO.
  • Col·legi Públic Carles Buigas. Alumnes de 6è.
  • Escola Saltells. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola Collserola. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola Turó de Guiera. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola Sant Martí. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola Xarau. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola Bellaterra. Alumnes de 5è.
  • Escola Serraparera. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola les Fontetes. Alumnes de 5è i 6è.
  • Escola Municipal La Sínia. Alumnes de 5è i 6è.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada